Polski Fundusz Rozwoju uruchomił nową platformę – Giełdę Miejskich Technologii, która ma na celu łączenie dostawców rozwiązań z obszaru Smart City z potrzebami technologicznymi gmin i powiatów.

W końcu ruszyła Giełda Miejskich Technologii, czyli platforma, która ma pomagać w lokalnej cyfryzacji. Już teraz firmy technologiczne mogą zamieszczać na stronie internetowej swoje oferty, a od 17 października br. o granty na testy i wdrożenia mogą aplikować samorządy. W puli jest łącznie 1,5 mln zł.

Giełda Miejskich Technologii to miejsce,  w którym samorządowiec może porównać oferty różnych firm technologicznych, znaleźć potrzebne rozwiązanie oraz złożyć wniosek o grant na sfinansowanie testów wybranego produktu. Oprócz tego Giełda jest miejscem prezentacji różnorodnych rozwiązań informatycznych podzielonych na obszary tematyczne m.in. inteligentne zarządzanie oświetleniem miejskim i zużyciem mediów, komunikacja z mieszkańcami, zarządzanie transportem publicznym czy automatyzacja procesów administracyjnych. Każda firma IT może bezpłatnie zamieścić na platformie swoje rozwiązania informatyczne w modelu usługowym, których wdrożenie i testowanie jest możliwe w okresie od 6 do 12 miesięcy.

Nowe technologie zupełnie za darmo

Każda gmina może w pełni bezpłatnie założyć swój profil na platformie i zapoznać się z katalogiem produktów, zawierającym wyselekcjonowane rozwiązania informatyczne, przedstawione w przystępny i usystematyzowany sposób. Następnie samorząd może wybrać z katalogu produkt, który chciałby przetestować na terenie gminy. Wystarczy złożyć wniosek online o mikrogranty w wysokości do 50 tysięcy zł. Gminy, które uzyskają pozytywny wynik, otrzymają finansowanie na wdrożenie wybranego produktu i testowanie go we wskazanym okresie zupełnie za darmo.