Instytucja postanowiła wprowadzić zmiany w usługach kurierskich Pocztex. Strategicznym partnerem spółki jest Jeronimo Martins Polska – właściciel sieci sklepów Biedronka.
Oferta Poczty Polskiej zostanie uproszczona i docelowo składać się będzie wyłącznie z dwóch produktów: paczki powszechnej i przesyłki kurierskiej Pocztex. W połowie następnego roku, w całej Polsce poczta zamontuje około 2 tysiące automatów paczkowych firmowanych jako Pocztex. Aż 750 tych urządzeń zostanie założonych w siedzibach sklepów Biedronka.
Jak informuje prezes Poczty Polskiej Tomasz Zdzikot, w perspektywie kolejnych kilku lat spółka chce przeznaczyć ok. 300 mln w rozwój tego projektu. Prezes dodaje, że poczta stara się zmodyfikować portfolio produktowe i jednocześnie podnosić standardy obsługi, wdrażając dedykowane funkcjonalności.
Duże ułatwienia dla klientów
W ramach nowej usługi będzie można wybrać jeden z trzech wariantów odbioru przesyłki. Pierwszym z nich to Pocztex Kurier, czyli doręczenie zamówienia przez kuriera pod wskazany adres. Inna opcja to Pocztex Punkt. Przesyłki dostarczane będą do największej sieci punktów odbioru. Wprowadzona zostanie również opcja Pocztex Automat, czyli dostawa do automatów paczkowych.
Pocztex będzie obsługiwać pięć formatów przesyłek (S, M, L, XL, 2XL), od których uzależniona ma być opłata pocztowa. Natomiast urządzenia Pocztex Automat będą posiadać ekran dotykowy oraz terminal płatniczy umożliwiający płatność kartą płatniczą lub BLIK-iem przy nadawaniu przesyłek lub odbiorze przesyłek pobraniowych. Wspaniałym pomysłem jest wprowadzenie specjalnej klawiatury dla osób niewidomych i niedowidzących, a także obsługa głosowa.
Idąc śladem firm takich jak InPost, Poczta Polska uruchomi aplikację mobilną, która ułatwi nadawanie, odbieranie i śledzenie przesyłek. Za stworzenie tego typu oprogramowania odpowiada spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe. Nie zapomniano również o użytkownikach komputerów. Dla tego typu klientów wprowadzony zostanie specjalny Panel Klienta na stronie internetowej poczty.